Monday, May 09, 2005

Sääntöjä ja aloitusta

Ensinnäkin tervetuloa kaikille mukaan neulojien laihdutusprojektiin 2005. Mukaan pääsee ottamalla minuun yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen riikka80@luukku.com ilmoittakaa minulle samalla tavoitepudotuksenne. Teen niistä jonkinlaisen listan tuohon sivulle.

Seuraavassa hieman sääntöjä tulevaa projektia varten. Nämä säännöt varmaan muokkautuvat vielä, mutta jotta alkuun päästäisiin:

- yhtä laihdutettua läskikiloa vastaan saa ostaa 200 g lankaa
- jos ei laihdu tai lihoa ei saa ostaa yhtään lankaa
- jos projektin aikana laihtuu, lihoaa uudelleen ja taas laihtuu niin uutta lankaa ei saa ostaa ennen kuin on taas laihtunut siihen kilomäärään, jonka jo oli jo saavuttanut ennen repsahtamistaan. (Siis jos on laihduttanut ensin 3 kiloa, sitten lihoaa 500 g niin ennen ei saa ostaa uutta lankaa kuin on yhteensä 4 kiloa. Eli tuota 500 g uutta pudottamista ei lasketa)
- jokaisesta valmistuneesta ja viimeistellystä työstä saa 100 g bonuksen eli saa ostaa 100 g lankaa
- jos tekee tilaustyön, sitä varten ostettuja lankoja ei lasketa, mutta vastaavasti työn valmistumisesta ei saa bonuksia
- lahjoiksi tehdyt työt ja niihin ostetut langat lasketaan mukaan projektiin
- lankaa voi ostaa myös takautuvasti eli joulukuun alussa voi ostaa koko sen määrän mitä on saanut kerättyä lankoja laihduttuaan.
- jos lihoo projektin aikana ei tarvitse luovuttaa lankojaan pois
- Projekti alkaa silloin kun siihen haluaa ryhtyä. Projekti päättyy 30.11.2005. Mutta jos pääsee tuohon tavoitteeseensa aiemmin niin toki saa aiemminkin lopettaa.

Kuinkas usein raportoidaan noita pudotuksia eli että kuinka paljon kukin on saanut pudotettua. Siis jokainenhan voi vaikka päivittäin ilmoittaa pudotetut kilot, mutta olishan niistä hyvä tehdä jokin yhteenveto. Kerran kuussa? Joka toinen viikko? viikoittain? Mä voisin sitä pitää yllä ja raportoida.

5 Comments:

At 17:00, Blogger Kristel said...

Kerran viikossa on aika hyvä tahti punnita itseään. Päivittäin paino heittelee sen verran, ettei joka päiväisestä punnituksesta ole mitään hyötyä... Kannattaisin sitä, että ilmoiteltaisiin painon suhteen edistystä viikottain.

Kannattaa muuten punnita itsensä myös suunnilleen samaan kellonaikaan. Minulla oli raskausaikana neuvolat säännöllisesti kello 8 aamulla, ja kun kerran sattui olemaan iltapäiväaika niin paino oli jotain ihan muuta kuin normaaliin punnitusaikaan. :)

 
At 17:07, Blogger Riksu said...

Niin viikottain itsekin ajattelin pudotuksistani raportoida, mutta jos haluaa päivittäin ilmoittaa niin mikäpäs siinä. "Viralliset" raportit esitellään sitten vain harvemmin

 
At 17:22, Blogger Stricker said...

Joo, korkeintaan kerran viikossa kannattaa punnita ja mä teen sen vielä niin fiksusti, etten enää punnitse maanantaina, vaan torstaina, niin viikonloppuna kerätyt nesteet ei näy vaakalla :-). Eli mun tulee löysättyä usein laiharia viikonlopuksi ja torstaihin mennessä ne ovat taas hävinneet ja olen vaakan kanssa kaveri :-). Hyvä huijata itseään!

 
At 19:20, Blogger Nimuel said...

Minäkin kannatan tuota viikottaista punnitusta. Mä taidan punnita itseni maananataisin. Mä olen jo tänään aloittanut Montignacin dietin noudattamisen. Hyvältä tuntuu eikä herkkuja tee mieli kun mielessä siintää tavoite uudesta, vähemmän pursuilevasta ja pöhöttyneestä olemuksesta.=)

 
At 14:34, Blogger Stricker said...

Kim: Joo, kyllä mäkin usein olen kiusannut vaakaa useamminkin, mutta mä oon huomannut, attämulla näkyy just nestemäärän muutokset tosi helposti ja se on tosi turhauttavaa. Kerran viikossa on passeli ja loppuviikosta mulle hyvä. Huomenna on taas puntaripäivä, hui!

 

Post a Comment

<< Home