Friday, June 03, 2005

Vinkkejä kaivataan

Mitä te syötte jos teidän tekee mieli napostella jotakin tai vain ylipäätään tekee mieli jotain makeaa/ suolaista?

Mitäs voisi ottaa evääksi töihin? Siis tarkoitan nyt kahvitaukoa. Onko riisikakut kuinka kaloripommeja. Ne maustetut on hyviä, mutta saaks niitä syödä?

Kertokaas vielä hyviä salaattivinkkejä näitten perinteisten tonnikala- ja broilerisalaatin rinnalle. Siis sellaisia ruokaisia salaatteja nyt haeskelen.

Että tällaista. Kovasti näitä pohdin enkä ole vielä hyvää vaihtoehtoa löytänyt. Tomaatteja olen kyllä syönyt ja ananasta, mutta jotain muutakin olis kiva välillä syödä. Toivottavasti teistä olisi taas apua.

6 Comments:

At 14:33, Blogger Nimuel said...

Kannattaa syödä säännöllisesti, mutta riittävästi kerrallaan. Pelkät rehut ja riisikakut ei vie nälkää ja laihdutuksesta tulee piinaa. Itse asiassa riisikakut on senlaatuista hiilihydraattia, että vain lisää makean- ja napostelunhimoa.

Suosittelisin välipaloiksi jotain proteiinipitoista. Se vie makeankin nälkää. Vetäise vaikka paketti keittokinkkua ja pari tomaattia tai kurkunpätkä.

En ole ihan hatusta neuvojani vetäissyt. Mulla on paljon kokemusta ja olen paljon itsekseni opiskellut ravitsemusasioita.

Salaatteihin olen käyttänyt kananmunaa, fetaa, lohta, makrillia, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, säilöttyjä valkosipulinkynsiä, herkkusieniä ja erilaisia kinkkuja yms.

 
At 16:49, Blogger Stricker said...

Ensin kyssäri: olet laskenut mulle bonuksia 0,9kg, ja jopa mun anteliaalla laskutyylillä se on puolet liikaa :-). Mun laskujen mukaan niitä on tähän mennessä tullut 450g ja eilen valmistuneesta ponchosta kokonainen eli 100g ja silloin bonuksia olisi yhteensä 550g.

Tuo välipalaongelma on mullekin tuttu juttu tiukoilta laihariajoilta. Mä söin hedelmiä ja vihanneksia ja marjoja niin paljon kuin sielu sieti. Salaatteja ihan mielettömästi kaikella mitä jääkaapista sattui löytymään. Ja mun iltabravuuri oli rasvattomasta jogurtista tehty dippikastike (paljon valkosipulia, sitruunapippuria, makeutusjauhetta, suolaa), jota söin sitten rehujen kanssa. Sitä olisin voinut syödä vaikka litrakaupalla, eikä kaloreita tullut. On tietenkin vähän hankalampi syöminen sen takia, että sitten sitä kyllä löyhkää valkosipulille päiväkausia :-). Mutta vei multa kyllä suolaisennälän tosi hyvin. Mikropoppareita tai vielä paremmin popparikoneella täysin ilman rasvaa tehtyjä poppareita olen käyttänyt oikein pahoissa himoissa.

Nyt syön tummaa leipää kevytjuuston kanssa, ja se kyllä vie nälän tehokkaasti, mutta pisteillä tietenkin vie luvattoman paljon pisteitä. Toisaalta mä olen itsestäni huomannut, ettei kannata liian tiukalla dieetillä olla, koska tulos ei silloin ole niin helposti pysyvä kuin perusteellisempi ruokailutapojen ja muittenklin elintapojen muutos.

 
At 18:36, Blogger Kristel said...

Minä olen syönyt kirsikkatomaatteja ja porkkanoita ihan kyllästymiseen asti... Raejuusto on kanssa hyvää. Ja sitten tosiaan syön ihan kunnon ruisleipää kevyellä leikkeleellä ja juustolla.

Meillä oli just ruokana katkarapusalaattia: katkarapuja, tummaa makaronia, jäävuorisalaattia, kurkkua, kirsikkatomaattia, ananasta ja raejuustoa.

 
At 15:27, Blogger Hanna said...

MAITORAHKAA ihmiset RAHKAA siinä on kaikki kohdallaan. Sekaan vaikka valion vähäkalorista keittoa ja makeutusainetta. Avot! Lähtee makeannälkä, vähän hiilareita ja kovasti protskuja eikä rasvaa.... Tää on mun pelastus !! Käy aamupalana, välipalana vaikka joka välissä. Ja pisteitäkään painonvartijoissa ei mene montaa eikä kerry atkinsissa hiilareita liikaa, eli sopii moneen laihdutusohjelmaan.

 
At 19:23, Blogger Stricker said...

Kim: Joo, sen siitä saa, kun kirjoittaa, eikä enää lue enää ennen lähettämistä. Piti sanoa, ettei kaloreita tullut paljoa noista rehuista ja rasvattomasta jogurtista :-).

Mä muuten olen yleensä laihduttaessa jättänyt laskematta kaikki kalorit marjoista, hedelmistä ja rehuista. Onhan se ollut itsensä huijaamista, mutta en ole jaksanut niitä pieniä määriä laskeskella. ja yleensä mulla on muutenkin jääneet aina kalorit ja pisteeta vajaiksi, kun on muka ollut niin kiire laihtua :-).

Hanna: Joo, rahkan unohdan aina kokonaan, mutta se on kyllä tosi täyttävää. Söin usein sokeritonta tölkkiananasta rahkan kanssa ja hyvää oli. Ja mansikka-aikaan myös tuoreitten marjojen kanssa, nam!

 
At 07:38, Blogger Susanna said...

Vaniljanaksut sopii hyvin napostelun himoon. Niitä on myös maissinaksunimellä, mutta ne on ihan kamalia, yöks. Nämä uudet vaniljanaksut on loistavia, niissä on kaloreita tosi vähän , ei suolaa, eikä paljoa muutakaan. Niitä löytyy isommista kaupoista sieltä sipsien vierestä. ovat ihan juustonaksujen näköisiä, ja niitä voikin hyvin dippailla :D

 

Post a Comment

<< Home