Thursday, May 12, 2005

En oikein tiedäkään...

mitä keinoja käyttäisin; tämä projekti tuli vähän
yllätyksenä. Onko kenllä mitään ehdotuksia miten
saada motivaatiota jostain? Olen nimittäin aivan
yliväsynyt, mikä on pahin tilanne syömisen
ja liikkumisen kannalta. Juuri silloin en välttämättä
katsoa mitä laitan suuhuni, kunhan on helppoa
ja/tai nopeaa ja liikun paljon vähemmän. Työmatkoina
tulee käveltyä, mutta ei niin paljon, että ei tarvitse
jotain muutakin tehdä sen lisäksi.

Toinen asia, jota olen pohtinut, ansaitsenko olla
normaalipainoinen? Kuulostaa toki oudolta, mutta
päässäni en taida olla ihan vakuuttanut, että saan.
Miten suhtaudun sitten uuteen lookiin, olenhan aina
ollut "se lihava", silloinkin kun en ollut varsinaisesti
lihava. Hmmhm..

2 Comments:

At 14:35, Blogger Nimuel said...

Suosittelen tuota Montignacin diettiä. Siinä saa syödä paljon, on terveellinen ja kannustava tapa laihtua. Mulla lähti puolessa vuodessa 20 kiloa sillä kun olin aika pulskassa kunnossa esikoisen syntymän jälkeen. Suosittelisin lukemaan kirjan: "syön hyvin ja laihdun" tai "Montignacin painonpudotusmenetelmä erityisesti naisille"

Se ei kuulu muille minkä painoinen olet! Jos haluat olla hoikempi, niin tuumasta toimeen vain. Se on ihanaa päästä ihailemaan tuloksia ja ostelemaan pienempiä vaatteita!

 
At 14:43, Blogger Stricker said...

Täältä saat motivaatiota, ja itsekin sen jo esittelyssäsi toit ilmi: kevyempänä "oli varsin hyvä olla"! Mä voin tietenkin puhua vain itsestäni, mutta mulla on ainakin aina tosi paljon parempi olla, kun ole kevyempi, olen tyytyväinen itseeni ja kroppaani ja siihen, että näytän vaatteissa paremmalta.

Toki mulla on ylikiloja tällä hetkellä aika vähän ja sillä tavalla helpompi urakka, mutta kyllä mä olin normaalipainoon verrattuna 15 kiloa ylipainoisena omasta mielestäni itseeni huomattavasti vähemmän tyytyväinen kuin tavoitteen saavutettuani. Ja mulla ainakin alkoivat nilkat ja polvet paukkua jo tuossa vaiheessa selvästi.

Ja tottakai saat olla normaalipainoinen, jos silloin tunnet olosi hyväksi! Tottakai saa olla myös ylipainoinen, mutta kyllähän se on ihan fakta, että ylipaino altistaa monille sairauksille, eikä nuo nivelongelmat ole siinä vähäisimpiä. Ja ajattele sitäkin, että on helpompi löytää uusia vaatteita ja halvemmalla, voit kutoa itsellesi mitä ihanimipia luomuksia joutumatta muuttamaan kaikkia kokoja isommiksi:-). Ja pärjäät pienemmällä määrällä lankaa, joka tulee halvemmaksi ja voit ostaa muita lankoja tilalle :-).

Ja yksi asia on ainakin varma: mitä enemmän vuosia tulee plakkariin, sitä vaikeampaa laihduttaminen on. Ne kilot on joka kerta aina vaan tiukemmassa. Laihdut nyt meidän kanssa, ja sitten vielä pysytään kaikki tavoitepainoissamme ja terveellisemmässä elämäntavassa, ja voidaan kaikki lopettaa miettiminen, että taas pitäis laihduttaa ja voi että, kun tuo vaaka taas näyttää pahoja lukemia!

Älä vaadi itseltäsi nyt yliväsyneenä liikoja, vaan yritä hoitaa se puoli ensin kuntoon (itsekin 3 yötä pojan ja oman yskän takia valvoneena ymmärrän tilanteen valitettavasti hyvin). Kävele portaat hissin sijaan, älä ota autoa, jos ei ole pakko, käy vaikka viikonloppuna pienellä kävelylenkillä, jos siihen vain on mahdollisuus. Ja jätä ihan vähän syömisistä pois; toinen leipäpala, vain yksi keksi tai pulla, sokeria pikkasen vähemmän yms. Sitten kun tunnet olosi paremmaksi, voit vähän tiukentaa tahtia syömisten ja liikunnan suhteen.

Ja jos tulee täysi kyllästys, postia vaan tänne, niin eiköhän motivaatiota tule :-)!

 

Post a Comment

<< Home