Tuesday, May 10, 2005

Nanna esittäytyy

Nanna Neuloo.
Olen - kuten Kristelkin - "melkein" kolmekymppinen neulojatar Espoosta. Käsityöt ovat kuuluneet elämääni jo ihan pikkutytöstä lähtien. Neulominen on näistä näperrysharrastuksista rakkain ja tarvittavia materiaaleja on kertynyt varastoihin pari kaapillista. Neulelehtien määrää en uskalla edes arvioida. Lisää harrastuksesta löytyy omasta blogista.

Ja Nanna laihtuu.
Viimeiset noin puolitoista vuotta ovat olleet elämässäni aika rajujen elämänmuutosten aikaa. Niitä syytän varsin pitkälle siitä, että entisestä iloisesta sporttipakkauksesta on ollut vaarassa muodostua omia murheitaan parkuva marisija, joka hukuttaa huolensa fanipalapussiin. Olen jo pitkään yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain teemalla "Nanna 30-projekti". Viimeinen pysäys oli kuitenkin työpaikkalääkäri, joka "ystävällisesti" tiedusteli minulta ennen pääsiäistä, olenko ollut lapsesta asti lihava.

Myönnettäköön, että en ole koskaan ollut mikään ihan laiha tyttö, mutta joskus olin sentään kiinteän kurvikas ja sellaiseksi haluaisin takaisin. Kilomääräinen tavoite on tälle projektille 10. Enemmänkin se saisi olla, mutta olen tutustunut aika syvällisesti Kutrin oppeihin, ja aion noudattaa projektissani hänen menetelmiään. Kilo lihasta painaa siis enemmän kuin kilo läskiä. Minulle ei siis niinkään loppujen lopuksi ole väliä sillä vaakalukemalla, joka on nähtävissä 30.11.2005, vaan enemmäkin sillä, että kaapin täyttävät vaatteet kokoa 36 menisivät päälle. Olen elänyt jo runsaat puoli vuotta parin housuparin varassa (ja minähän en pkl uusia osta kun kohta laihdun kuitenkin;) ja alkaa jo kyllästyttää.

Tällä projektilla olisi tarkoitus löytää taas liikunnan ilo sekä saada hyvä olo korvien väliin ja koko kroppaan. Sitä paitsi, jos kutistun, kutistuvat samaa tahtia myös esim. aikuisten neuleeseen tarvittavat lankamäärät eli rahaakin säästyy...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home